38434934 51 98+  

ارزان ترین ایرلاین های جهان

ارزان ترین ایرلاین های جهان

سفر با هواپیما مزیت‌های زیادی دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد برای دسترسی راحت به مقصد سفر خود از هواپیما استفاده می‌کنند تا سریع به مقصد برسند. اما گران‌بودن قیمت بلیط هواپیما یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد برای سفر هوایی محسوب می‌شود و برخی مسافران به همین دلیل از سوارشدن به هواپیما محروم می‌مانند. ارزان ترین ایرلاین های جهان دقیقاً باهدف ارائه خدمات به افراد بیش‌تر برای سفر هوایی راه‌اندازی شده‌اند.

در این ایرلاین‌ها بسیاری از خدمات اضافی همچون سرویس غذا و خدمات جانبی همچون حمل بار رایگان حذف شده تا هزینه سفر هوایی به کمترین مقدار برسد. در صنعت هوانوردی چیپ فلایتز (cheap flights) یا ایرلاین ارزان هم یک گزینه محبوب برای سفر است و افرادی که به سفرهای بدون تجملات علاقه دارند، معمولاً این سبک پروازها را برای مسافرت هوایی ترجیح می‌دهند تا در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنند. اگر به‌دنبال خرید بلیط ارزان‌قیمت هواپیما هستید، قبل از خرید بلیط حتماً این مقاله از مجله گردشگری الی گشت را تا انتها دنبال نمایید تا شما را با بلیط ارزان ترین ایرلاین های جهان آشنا کنیم.

معرفی ۱۷ مورد از ارزان ترین ایرلاین های جهان

سفر با هواپیما به‌خصوص برای مسیرهای طولانی یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود ولی هزینه زیادی هم روی دست مسافران می‌گذارد که شاید این موضوع برای همه خوشایند نباشد. در واقع مسافرانی که محدودیت بودجه برای سفر خود دارند، به دلیل گران‌بودن قیمت بلیط هواپیما از سفر هوایی منصرف شده و خود را با سایر وسایل نقلیه به مقصد موردنظر می‎رسانند. ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان دقیقاً باهدف قراردادن مسافرانی که بودجه محدودی دارند وارد رقابت با شرکت‌های معروف هوایی شده‌اند. برخی از ایرلاین‌های ارزان جهان فقط برای مسیرهای پروازی خاصی خدمات ارائه می‌دهند و شرایط برای خرید بلیط این ایرلاین‌ها کاملاً رقابتی است. در ادامه قصد داریم ۱۷ مورد از ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با یک بلیط ارزان‌قیمت به مقصد موردنظر خود سفری اقتصادی داشته باشید.

۱- اسکای‌ مارک ایرلاینز (Skymark Airlines)

اسکای ‌مارک ایرلاینز یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان است که دفتر مرکزی آن در شهر توکیو پایتخت کشور ژاپن قرار دارد. این شرکت از سال ۱۹۹۸ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر یکی از پیش‌گامان ارائه بلیط پرواز ارزان‌قیمت در دنیا محسوب می‌شود. این شرکت هواپیمایی بیش از ۳۰ فروند هواپیما دارد و در ۱۵ مسیر هوایی مختلف در داخل کشور ژاپن مسافران جابه‌جا می‌کند.

ارزان ترین ایرلاین های جهان

۲- تایگر ایرویز (Tiger Airways)

تایگر ایرویز (Tiger Airways) جز ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان محسوب می‌شود، این شرکت هوایی از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را با افتتاح دفتر مرکزی این شرکت در کشور سنگاپور آغاز کرده و در حال حاضر ۱۹ فروند هواپیمای ایرباس A320 برای جابه‌جایی مسافران به مناطق جنوب شرق آسیا و همچنین استرالیا، چین و هند دارد.

۳- اسپایس ‌جت (SpiceJet)

اسپایس ‌جت سومین هواپیمایی ارزان‌قیمت کشور هند بر اساس سهم بازار است، این شرکت که در فهرست ارزان‌ترین ایرلاین جهان هم قرار دارد در سال ۲۰۰۴ توسط «کالانتی ماران» یکی از بزرگترین هنرمندان هندی راه‌اندازی شده است. این ایرلاین در حال حاضر در ۵۱ مسیر هوایی مختلف به مسافران خدمات ارائه می‌دهد، این شرکت برای افزایش تعداد مشتریان خود ابتکارات زیادی به خرج داده و در برخی از پروازهای داخلی بلیط با قیمت کمتر از ۲۳ پوند هم عرضه می‌کند.

۴- هواپیمایی ایرعربیا (Air Arabia)

هواپیمایی ایرعربیا (Air Arabia) یکی از موفق‌ترین ایرلاین‌های ارزان‌قیمت خاورمیانه از نظر تعداد مسافران است. این شرکت هواپیمایی که نام آن در فهرست ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان هواپیمایی هم قرار دارد، از سال ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر به ۸۱ مقصد مختلف در قاره اروپا، شمال آفریقا، هندوستان، آسیای میانه و منطقه خاورمیانه پرواز دارد. دفتر مرکزی این ایرلاین در شهر شارجه کشور امارات متحده عربی واقع شده تا هزینه‌های عملیاتی پرواز به حداقل برسد. زیرا هزینه سوخت‌گیری در فرودگاه بین‌المللی دبی بسیار زیاد است و این شرکت هواپیمایی با این تکنیک قیمت بلیط‌های خود را کاهش داده است.

ارزان ترین ایرلاین های جهان

۵- وست‌ جت ایرلاینز (WestJet Airlines)

وست ‌جت ایرلاینز یکی از موفق‌ترین شرکت‌های هوایی ارزان‌قیمت کانادا است، این ایرلاین به لحاظ تعداد مسافران رقابت شدیدی با شرکت هواپیمایی ایر کانادا دارد و در میان تمام هواپیمایی‌های مستقر در آمریکای شمالی در رتبه ۹ به لحاظ تعداد مسافر قرار گرفته که یک رکورد مطلوب محسوب می‌شود. این شرکت که از سال ۱۹۹۶ میلادی راه‌اندازی شده یکی از ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان است که با ۱۰۱ فروند هواپیما  فلت مسافران را به مقاصد متعدد در ایالات متحده، آمریکای مرکزی، مکزیک و کارائیب جابه‌جا می‌کند.

۶- ایر آسیا (AirAsia)

ایر آسیا پیشتاز مفهوم هواپیمایی‌های ارزان در منطقه آسیا است، این ایرلاین باسابقه یکی از ارزان‌ترین ایرلاین جهان محسوب می‌شود که دفتر مرکزی آن در کشور مالزی واقع شده است. این ایرلاین در حال حاضر به بیش از ۴۰۰ مقصد مختلف پرواز دارد، برندهای ایر آسیا ایکس، تای ایر آسیا، ایر آسیا جاپان، ایر آسیا فیلیپین و ایر آسیا اندونزی هم جز زیرمجموعه‌های این ایرلاین هستند و مسافران را به مقاصد مختلف جابه‌جا می‌کنند.

۷- جت بلو ایرویز (JetBlue Airways)

جت بلو ایرویز یکی از محبوب‌ترین هواپیمایی‌های ارزان‌قیمت در جهان است که دفتری مرکزی آن در شهر نیویورک ایالات متحده واقع شده است. این شرکت هواپیمایی در سال ۱۹۹۹ میلادی تأسیس شده و در حال حاضر به ۷۵ مقصد مختلف در داخل ایالات متحده، آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب پرواز دارد. جت بلو ایرویز یکی از ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان است که ۱۷۲ فرونده هواپیمای فلت برای جابه‌جایی مسافران خود دارد. جالب است بدانید که جت بلو ایرویز (JetBlue Airways) تنها ایرلاینی بود که حتی پس از فاجعه ۱۱ سپتامبر هم تعداد پروازهای آن کاهش پیدا نکرد و مسافران زیادی تمایل داشتن با پروازهای این ایرلاین سفر کنند.

ارزان ترین ایرلاین های جهان

۸- رایان ایر (Ryanair)

رایان ایر یک شرکت هواپیمایی ایرلندی است که به دلیل ارزان‌بودن پروازهای خود شهرت زیادی پیدا کرده و جز یکی از بهترین ایرلاین‌های جهان محسوب می‌شود. رایان ایر به عنوان یکی از ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان سابقه طولانی در صنعت هوایی دارد و فعالیت خود را از سال ۱۹۸۴ میلادی آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر ۳۰۰ هواپیمای بوئینگ برای تردد مسافران دارد،  این شرکت یکی از اصلی‌ترین ایرلاین‌هایی اروپا است که پرواز ارزان‌قیمت به بیش از ۱۶۰ مختلف در این قاره دارد. اگر برای سفر در داخل قاره اروپا به دنبال پرواز ارزان‌قیمت هستید، بلیط‌های رایان ایر برای مسیرهای کوتاه پرواز داخل قاره اروپا گزینه بسیار مناسبی است.

۹- ایزی‌جت (EasyJet)

ایزی جت یکی از معتبرترین هواپیمایی‌های ارزان اروپا است، این شرکت هواپیمایی بزرگ در حال حاضر به بیش از ۱۳۰ مقصد پرواز دارد. ایزی جت در سال ۱۹۹۵ میلادی توسط «سر استلیوس حاجی-یوآنو» یکی از ثروتمندان یونانی تأسیس شده و با ۱۹۰ فروند هواپیما مسافران به مقاصد مختلف می‌رساند. این شرکت هواپیمایی یکی از ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان است که در شهرهای لندن، اسکاتلند، ایرلند، فرانسه، ایتالیا و سوئیس دفتر دارد. ایزی جت از نظر اعتبار بهتر از رقیب خود رایان ایر به شمار می‌آید به‌خصوص از زمانی که رایان ایر اعلام کرده که قصد دارد برای استفاده از سرویس بهداشتی در طول پرواز از مسافران خود یک یورو هزینه دریافت کند! گران‌قیمت‌ترین بلیط این ایرلاین در حال حاضر در طولانی‌ترین مسیرهای قاره اروپا فقط ۱۱۲ دلار است و به لحاظ قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

۱۰- سوت ‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines)

شرکت هواپیمایی سوت ‌وست (Southwest Airlines) یکی از قدیمی ترین و ارزان‌ترین ایرلاین‌های جهان است که از سال ۱۹۶۹ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و به‌عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل هوایی مسافربری در داخل آمریکا شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر ۵۸۶ فروند هواپیما به مقاصد مختلف برای جابه‌جایی مسافران خود دارد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. این هواپیمایی همچنین خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را به‌صورت رایگان به مسافران ارائه می‌دهد، استفاده از اینترنت بی‌سیم هنگام پرواز و حتی چمدان‌ها هم در طول سفر با این ایرلاین رایگان است.

ارزان ترین ایرلاین های جهان

۱۱- اسپریت ایرلاینز (Spirit Airlines)

اسپریت ایرلاینز (Spirit Airlines) یک شرکت هواپیمایی آمریکایی است که در زمینه پروازهای ارزان‌قیمت خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت از نظر اقتصادی به عنوان یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان شناخته می‌شود، ویژگی اصلی اسپری‌ات ایرلاینز این است که قیمت‌های پایین را ارائه می‌دهد و مسافران برای خدمات اضافی باید حتماً هزینه بپردازند. این شرکت هوایی علاوه بر ایالت‌های مختلف آمریکا به سایر کشورهای جهان هم پرواز دارد. شرکت هواپیمایی اسپری‌ات ایرلاینز (Spirit Airlines) طرح‌های تخفیفی متنوعی دارد و در حال حاضر قیمت ارزان‌ترین بلیط این شرکت ۸۰ دلار است. 

۱۲- فرانتیر ایرلاینز (Frontier Airlines)

در فهرست ارزان ترین ایرلاین های جهان نام شرکت هواپیمایی فرانتیر هم به چشم می‌خورد، این ایرلاین که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده در حال حاضر به بیش از ۸۰ مقصد در داخل آمریکا و سایر کشورهای جهان پرواز دارد. میانگین قیمت بلیط پروازهای این ایرلاین از ۲۲.۵ دلار آغاز می‌شود که واقعاً برای یک سفر هوایی مقرون‌به‌صرفه است.

۱۳ -آمریکن ایرلاینز (American Airlines)

این شرکت هواپیمایی از سال ۱۹۲۶ میلادی فعالیت خود را در ایالت تگزاس آمریکا آغاز کرده و به‌عنوان بزرگ‌ترین هواپیمایی جهان علاوه بر پروازهای مسافربری در سایر حوزه‌ها هم فعالیت دارد. این شرکت به‌عنوان یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان در حال حاضر به بیش از ۳۵۰ مقصد مختلف در ۵۰ کشور جهان پرواز دارد و متوسط قیمت بلیط‌های این ایرلاین در حدود ۴۲ دلار است. 

ارزان ترین ایرلاین های جهان

۱۴ – یونایتد ایرلاینز (United Airlines)

شرکت هواپیمایی یونایتد که دفتر مرکزی آن در شهر شیکاگو واقع شده است جز ارزان ترین ایرلاین های جهان محسوب می‌شود که از ۱۹۲۶ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و به ۴۸ کشور مختلف جهان پروازهای بین‌المللی انجام می‌دهد. این شرکت هواپیمایی با حذف خدمات مختلفی همچون حمل بار، غذا و انتخاب صندلی در طول سفر هوایی توانسته هزینه‌های سفر هوایی را کاهش دهد.

۱۵ – ایر کانادا روژ (Air Canada Rouge)

ایر کانادا روژ یکی از ایرلاین‌های معروف جهان است که دفتر مرکزی آن در کشور کانادا واقع شده و در حال حاضر مسافران را در مسیرهای مختلف در قاره آمریکای شمالی، اروپا و آفریقا جابه‌جا می‌کند. این شرکت هواپیمایی سابقه طولانی در جابه‌جایی مسافران با بلیط ارزان‌قیمت دارد و اغلب پروازهای این شرکت با هواپیماهای ایرباس انجام می‌شود. تنوع خدمات و درعین‌حال هزینه ارزان بلیط باعث محبوبیت این ایرلاین کانادایی در بین گردشگران شده است.

۱۶ – اسکای ایرلاین (Sky Airline)

گردشگران که به‌دنبال خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما برای سفر به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی هستند، خرید بلیط از اسکای ایرلاین (Sky Airline) را برای سفر به کشورهای برزیل، آرژانتین و شیلی ترجیح می‌دهند. این شرکت یکی از ارزان ترین ایرلاین های جهان است که به مسافران خود فقط اجازه حمل یک ساک دستی کوچک به داخل هواپیما را می‌دهد و مسافران برای حمل بار بیشتر باید هزینه جداگانه بپردازند.

ارزان ترین ایرلاین های جهان

جمع‌بندی:

ایرلاین‌های ارزان‌قیمت نه تنها به مسافران امکان می‌دهند با هزینه کمتر به مقاصد مختلف سفر کنند، بلکه برخی از این شرکت‌ها توانسته‌اند با ارائه خدمات منحصر به فرد علاوه بر هزینه در سایر حوزه‌ها هم نظر مسافران را جلب کنند. مسافران با انتخاب مناسب ایرلاین و اطلاعات دقیق درباره قیمت‌ها و خدمات می‌توانند تجربه سفری مطمئن و مقرون‌به‌صرفه را به دست آورند.

 

 

  • a1
  • a2
  • a3
  • a5
  • a7
  • l11
  • l12
  • l13
  • l14
  • l8
  • l9